KONTAKT

kontakt@centrumkidsup.com
tel: 575 440 641

Nr konta:
12 1140 2004 0000 3202 7748 1450

ADRES

ul. Gandhi 15, lokal 1

02-776, Warszawa

@​copywriters by Kids UP 

GORDONKI
CEL ZAJĘĆ

Celem zajęć gordonowskich jest umożliwienie dzieciom optymalnego rozwoju muzycznego w przyszłości, otwarcie na muzykę i radosne muzykowanie. Osłuchujemy dzieci z różnymi melodiami i rytmami. Z wykorzystaniem głosu ludzkiego, najlepiej rozpoznawalnego i najbliższego ich uchu brzmieniu. Dzięki temu, dzieci chętniej wydobywają z siebie melodyczne dźwięki, a nawet wchodzą w muzyczny dialog z instruktorką i innymi dziećmi. Dlaczego? Dzieci uczą się języka muzycznego w taki sam sposób jak języka ojczystego. Najpierw się z nim osłuchują, potem zaczynają gaworzyć, wypowiadać do nas pierwsze słowa, zdania, by na końcu swobodnie się wypowiadać. Tak samo dzieje się z muzyką. Najpierw Maluszki osłuchują się ze śpiewem, potem nucą swoje pierwsze, krótkie melodie, by w przyszłości móc swobodnie improwizować i tworzyć muzykę.

Osoba prowadząca: Katarzyna Czapla

Zajęcia odbywają się w środy o 11:15

RAMOWY
PLAN ZAJĘĆ

Podczas zajęć cały czas ruszamy się w pulsie muzyki, co pomaga skoordynować dzieciom ruch z oddechem, jak również uczy jak utrzymywać stały puls piosenek i prawidłowo je frazować.


Dodatkowo, by cały czas skupiać uwagę dziecka, do zajęć włączane są różne rekwizyty, np. chusta animacyjna (podkreślająca puls melodii, czy rytmu), piórka (wspomagające koordynację oddechową), głębokie pudło z piłeczkami (wspomagające czucie głębokie).

Zajęcia odbywają się w środy o godzinie 11:15

Całe zajęcia prowadzone są wg. teorii uczenia się E.E Gordona i ruchu
R. Labana,​

  1. Swobodna zabawa, sprawdzanie listy obecności, mini wykłady jak wspierać rozwój muzyczny dzieci podczas zajęć i w zaciszu domowym (ok -5-15 min)
     

  2. Zajęcia zorganizowane (ok 30-40 min) powitanie w kręgu, zabawy muzyczno-ruchowe, zabawy rytmiczno-ruchowe
     

  3. Gra na instrumentach/mini koncert na instrumencie (5-10 min)

CO MOŻE MNIE ZADZIWIĆ PODCZAS ZAJĘĆ?

Jak duży potencjał muzyczny może drzemać w Twoim dziecku, nawet jeśli uważasz, że nie pochodzisz z muzykalnej rodziny.

Cisza jest jednym z elementów zajęć. W ciszy dzieci mogą przetworzyć wcześniej usłyszaną melodię, czy rytm, a także mają szanse się odezwać.

Śpiewamy na neutralnych sylabach „pa” i „ba”. Priorytetem każdego dziecka jest umiejętne porozumienie się z drugim człowiekiem przez słowa. By dzieci odważyły się zaśpiewać-warto dostosować nasz język do ich możliwości.

Duża ilość improwizacji. Opisując dziecku świat, używamy wielu różnych słów by przybliżyć mu obraz, np. słonia. Muzycznie ośpiewujemy na różne sposoby daną melodię-by dziecko mogło lepiej zrozumieć jakie dźwięki ją tworzą.

ZAPISZ SIĘ
NA ZAJĘCIA

Napisz do nas (mail):
kontakt@centrumkidsup.com


Zadzwoń do nas:
+48 575 440 641